Lekker slapen voor elk budget!

Dekbedovertrek vervangen

Ben jij ook altijd zo aan het hannesen met je dekbedovertrek?

Bekijk hieronder hoe je korte metten maakt met dit gepruts;

loszittende molton of hoeslaken

Het is niet lekker als je molton en of hoeslaken heel erg losjes om je matras zitten. Wat je kunt doen is een bretels gebruiken om de molton of het hoeslaken aan de onderkant op spanning te brengen. Je kunt dan weer lekker slapen op een glad bed.

Tips om beter wakker te worden

Wakker worden is voor de meeste mensen niet fijn. Een enkeling stapt fluitend uit bed nog voordat de wekker gaat. Dit is helaas niet voor iedereen weggelegd. Uiteraard helpt het wanneer u de juiste slaapopstelling heeft. U kunt nog meer doen om fris en fruitig wakker te worden:

Ontwaak met natuurlijk (zon)licht

Als je wakker wordt van de zonnestralen die door je ramen naar binnen schijnen, zet je lichaam de aanmaak van melatonine (het hormoon dat je slaperig maakt) stop, zodat je makkelijker wakker wordt. Ook in de winter easy ontwaken? Dan kan een 'wake-up light' dé oplossing voor jou zijn. Dit licht simuleert als het ware zonlicht, zodat je alsnog op een natuurlijke wijze gewekt wordt. Fijn!

Niet snoozen (Echt. Niet. Doen.)

Geloof het of niet: onze hersenen weten wat snoozen is. Hoe dat kan? Geen idee. Maar 'helaas' betekent dit dat onze hersenen voorkomen dat wij na het drukken op de snooze-knop weer in diepe slaap vallen, omdat ze 'weten' dat we een paar minuten later op moeten staan. Knoei dus ook niet met je slaapcyclus, maar sta meteen op, zodat je niet nog vermoeider bent dan je voor het snoozen al was.

- Zet muziek op

Niet alleen zorgt een happy muziekje voor een goed humeur (bye bye ochtendhumeur), ook zorgt muziek in de ochtend ervoor dat je makkelijker wakker wordt én blijft. Extra leuk als je daar ook nog even een dansje bij doet! Is dit iets te veel van het goede voor jou - lees: ben jij echt geen ochtendmens? Natuurgeluiden zoals kabbelende beekjes of fluitende vogeltjes zijn een iets rustgevendere optie. Let trouwens wel op dat je niet je lievelingsliedje als wekker instelt - om obvious reasons.

Drink een glas water

Terwijl je slaapt, verliest je lichaam veel vocht, dus drink altijd een glas water voordat je jezelf een ontbijtje voorschotelt. Zo voelt je lichaam zich minder vermoeid, krijg je een energieboost én je maakt meteen een goed begin aan je doel dagelijks 1,5 liter te drinken - hallo stralende huid!

- Schakel al je favoriete gadgets uit

Schakel voordat je gaat slapen alle elektronische apparaten en gadgets om je heen uit. Televisies, computers, tablets, e-readers en smartphones gelden allemaal als stimulators, die je hersenen triggeren, terwijl je juist in 'rustmodus' wil gaan. Al snappen wij best dat het soms ook heerlijk is om in slaap te vallen met Netflix... ;)

(bron: cosmopolitan)

Vragen?

Bel ons

Dat kan elke dag van

9:00 - 21:00

contactSOM 

06-12879395

Of stuur ons een bericht

en wij nemen zo snel mogelijk contact op

Agenda

Geen evenementen

Aantal bezoekers

Vandaag 4

Gisteren 120

We hebben 85 bezoekers online